s PP či bez PP

Diskuze o všem možném, co se nevešlo do ostatních témat

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Stana » ned 11. črc 2010 13:16:37

K uchovnění psa je potřeba i pejskův věk. Pokud mají oba rodiče PP a třeba pejsek ještě nemá věk k uchovnění, tak jeho štěně nemá PP i kdyby otec byl třeba budoucí šampion vesmíru. Navíc ne každý s pejskem chce, nebo může absolvovat výstavy popř. lovecké zkoušky. Těžko může zvíře bez PP ovlivnit standardy chovnosti, ale dokáže udělat majiteli stejnou radost jako totální vořech, nebo medailema ověnčený, přešlechtěný papírák. Některé příspěvky zde vypadají jako kdyby každý kdo není Ing,Doc,Phd... byl blbec. Myslím že se do této pozice staví sami majitelé s těmito názory. Jen bych podotkla, že sama mám psa s PP, ale některé výše uvedené příspěvky nejsou o psech, ale o egu chovatelů.
Stana
 

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Katka » ned 11. črc 2010 13:22:53

Souhlas. Přátelé měli pejska s PP, který jim ve dvou letech zemřel na srdeční vadu zděděnou po matce. Ale je fakt, že matka byla šampion, tak co by majitelé její štěňata neprodávali a nerejžovali na tom.
Katka
 

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Návštěvník » ned 18. črc 2010 23:59:51

Ve Vašem příspěvku si ale odporujete Stano. Ano, k uchovnění psa je nutné dodržet i věk chovného jedince, kdy jsou všechny pohlavní a tělesné funkce psa i feny ukončeny. Pes je schopný produkovat sperma již ve věku 4 až 5 měsíců, fena může zabřeznout i při prvním hárání. Nicméně se jedná o jedince ve vývinu, kdy je reprodukce u psů nežádoucí stejně jako u lidí. Právě proto určuje chovatelský řád u jedinců s PP, kdy je možné poprvé nakrýt fenu a kdy poprvé krýt psem. Před dosažením tohoto věku nesmí krýt žádný pes a od toho slouží stanovy chovatelského klubu. Rozhodně se tímto neřídí právě množitelé psů bez PP. A ano, radost může dělat ,,totální vořech" stejně jako šampion. Jenže pes bez PP není kříženec. Chovatelé psů s PP upevňují výstavami, výkonnostními zkouškami, zdravotními vyšetřeními a bonitacemi povahu, zdraví a vzhled plemene. Ani tohle nečekejte od množitelů - těm jde jen a jen o peníze. Vy se snažíte srovnávat nesrovnatelné. Množitelé odchovávají na všech jedincích schopných reprodukce bez ohledu na jejich fyzický i psychický stav. Pakliže budou lidé kupovat štěňata z těchto ,,chovů" budou množitelé vesele prosperovat a množit. Poptávka = nabídka. Jestliže nebude poptávka po štěňatech bez PP nebudou množitelé. Peníze a čas by při výběru štěněte neměly hrát žádnou roli. Jestli nechce zájemce zaplatit vyšší cenu za štěně s PP a investovat dostatek času při jeho výběru, bude ochotný zaplatit i desetitisíce za náročnou operaci nebo léčbu psa? A další věc - kde získali chovatelé psů bez PP ty první chovné jedince. Jedině a pouze u chovatelů psů s PP. Většina chovatelů psů (netvrdím, že úplně všech) s PP chov zkvalitňuje. Investují nemalé částky peněz a valnou většinu svého volného času do zkvalitnění chovu, ale množitelům jde pouze o peníze. A přirovnání vysokoškolského titulu k PP psa je trochu ujeté .)), nějak postrádám souvislost.
Návštěvník
 

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Veronika » pon 19. črc 2010 13:48:35

Já teda nechápu proč se pořád dohadujete,jako kdyby na tom záleželo.Ať si každý přeci koupí co chce,to je jeho věc.Já myslím,že když někdo chce pejska jan tak na mazlení,tak nemusí mít PP.Já jsem měla psi 3,dva byli bez PP,protože já opravdu chtěla mazlika do bytu a pro děti,měli jsme vždy shih-tsu.No a nyní před třemi lety jsem si pořizovala toho třetího,zase šicáka,ale syn chtěl,aby byl s PP,tak máme s PP,ale já s ním nikam nechodím,na žádné výstavy,zkoužky a tak podobně.Já jsem synovi říkala,že pro mně je zbytečné mít psa s PP a měla jsem pravdu,vůbec jsem nepostřehla žádný rozdíl mezi mými psi s PP a bez PP.Takže ať si každý koupí co je mu milé a druhý ať to neřeší,chce to víc tolerance a ne si za každou cenu každému vnucovat svůj názor.
Veronika
 

RE: Zlatokopové

Příspěvekod ya » pon 19. črc 2010 23:11:56

Ano, souhlasím, kupovat čistokrevné štěně bez dokladů o původu je nemorální, je to zneužití dlouholeté práce chovatelů. Přesto sama vlastním čistokrevného psa bez PP, viděla jsem oba rodiče - s původem, pes splňuje standart i povahově. Kontrolovaný chov ale není zárukou kvality, jen do určité míry. A proč mám psa bez PP při vědomí nesprávnosti tohoto počínání? Je to čistě účelové - pes je hlídací a v budoucích 10-ti letech nemám kvůli rodině a hospodářství ani pomyšlení na výstavy, svody, bonitace...Až jednou si to budu moci dovolit, pak si v klidu vyberu toho nejlepšího z dobrého chovu a budu se věnovat chovatelství jako náročnému koníčku. Ale zatím je to pro mě hlídač, který když se zraní a operace bude přípiš drahá, uroním slzu a nechám ho odejít. Je to "jen" zvíře.
ya
 

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Návštěvník » úte 20. črc 2010 16:37:59

Tak to možná s tímto odkazem lépe pochopíte:

http://bockova.blog.idnes.cz/c/147106/Opravdu-je-nutno-resit-preplnene-utulky-utracenim.html

Zakoupením psa bez PP podporujete existenci podobných odchovů, byť nevědomky a nechtěně, ale podporujete.
Návštěvník
 

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Návštěvník » úte 20. črc 2010 17:03:05

Tak to je pěkný nesmysl,protože týraný a odložený může být i pes s PP.Je to samozřejmě hrozné jak někteří psi dopadnou,ale průkaz původu není zárukou,že tomu tak nebude.Nebo tím chcete snad říct,že majitelé psů bez PP jsou nějací,já nevím co,kteří nedovedou nic jiného než psi týrat a odkládat je do útulků?Nenechte se vysmát,to přece není v PP,ale v lidech.
Návštěvník
 

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Martin » úte 20. črc 2010 17:36:08

Tak tady bych souhlasil,vše je o lidech a ne o průkazech.
Martin
 

RE: Zlatokopové

Příspěvekod Návštěvník » úte 20. črc 2010 17:47:07

Tvůj pes cítí radost, smutek, bolest i hněv. Pes je schopný žárlit i milovat jako my lidé. Nechat utratit vlastního psa, protože by mě jeho operace/léčba stála nějakou kačku? Pro mě je to nepředstavitelné. A jsem přesvědčena, že i pro valnou většinu majitelů psů, jakýchkoli – s PP, bez PP, kříženců, šampiónů i totálních vořechů. Pro mě je můj pes psem. Nepolidšťuji ho a zároveň mu neodepírám jeho základní potřeby. Má každý den svou misku granulí i nějaké ty úplatky.), má svůj teplý pelíšek, dostatek procházek a spoustu nejenom psích kamarádů. V případě nemoci, úrazu a stáří pochopitelně péči veterináře. Prostě nechávám psa psem a já se k němu snažím chovat lidsky .). Nevím jestli byl tvůj příspěvek jen provokací, ale tohle je právě chování typických množitelů psů bez PP. V okamžiku, kdy je pes neužitečný ať už jako hlídač objektu nebo výrobní pás na dobře prodejná štěňata módních plemen – nechá ho v lepší variantě utratit, v té horší umírat i několik dní v bolestech.
Návštěvník
 

RE: Mopsík s PP či bez PP

Příspěvekod Návštěvník » úte 20. črc 2010 17:58:55

Ano, ale musíte rozlišovat majitele psa a chovatele psa! Chovatel psů nemusí být nutně majitelem a většina majitelů psa není chovatelem. Tedy - chovatel odchovává štěňata, majitel pouze psa vlastní!! A chovatel psů s PP je v tomto případě dohledatelný a je možné jej postihnout. Jak budete postihovat množitele, který nemusí splňovat žádné podmínky pro odchov štěňat a chov psů, nepodléhá žádné kontrole. Nemusí splňovat NIC. Týraní a odložení psi jsou i ti s PP. Nicméně, právě jejich evidence v Plemenné knize zaručuje dohledatelnost jejich majitele a možnost postihu!! Jak dohledáte majitele psa bez PP? O většinu psů s PP v útulcích se jejich chovatelé (NE MAJITELÉ, kteří je tam odložili) postarají. Povětšinou shánějí náhradního majitele, nebo si vezmou pejska zpět z útulku.
Návštěvník
 

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuze