Border Kolie

Diskuze o všem možném, co se nevešlo do ostatních témat

Border Kolie

Příspěvekod Katka » stř 22. srp 2012 22:50:55

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na pár otázek ohledně Border kolie. Chtěla bych si pejska pořídit k Vánocům(ptám se proto předem abych měla čas na rozmyšlenou)...
1) Takový pejsek do bytu?
Bydlíme v bytě 3+1 v centru Plzně, máme tedy prostorný byt s vysokými stropy,
tak aby se u nás necítil nešťastný nebo aby nám nezničil půlku bytu - to bych
opravdu nerada. Co myslíte?

2) Venčení?
Jelikož stále studuji, chodím do školy, kde jsem třeba 9 hodin. Když bych pejska
vyvenčila ráno a pak až bych přišla odpoledne, sním šla třeba na 2 nebo na 3
hodiny ven a večer samozřejmě taky procházka, stačí to? Buď klasické venčení
na vodítku, nebo by jsme šli třeba na louku aby se pesan vylítal(např: házet mu
tenisák) a o víkendu třeba agility? Vím, že potřebuje hodně pohybu, proto mám
strach aby mu to stačilo.

3) Línání a péče o srst?
O línání čtu hodně rozlišné názory, více tedy že líná(docela hodně) je to pravda?
Kartáčování prý stačí 1x týdně a koupání prý taky tak časté být nemusí.

4) Výcvik?
Je nutný cvičák? Nebo stačí učení poslušnosti doma?

Předem děkuji za vaše odpovědi! :) Katka
Katka
 

Re: Border Kolie

Příspěvekod Libuše B. » pát 24. srp 2012 17:53:58

Mám pejska Border Kolie. Je to bezvadný společník, nemám problémy s ostatními
psy, s téměř každým se snese. Ale teď to hlavní. Je hrozně temperamentní,
rád venku- na zahradě. Zavřený v bytě, to si alespoň u toho mého neumím představit. I když do bytu chodí, rád si pospí i v postýlce, ale má rád pohyb, procházky, jezdím na kole a on se mnou běží, strašně rád má vodu, tak se často
chodíme koupat. Je užasně učenlivý, na výcvik jsem s ním nechodila, ale na mé příkazy poslechne, bez pokynu sám nepřejde přes silnici, chodíme bez vodítka a
nemám strach, že když zapískám nebo dám pokyn, že by neposlechl. Spí venku